طراحی و ساخت انواع بریس مخصوص

انتخاب نوع بریس و درمان بیمار به عوامل بسیاری همچون سن،جنسیت،شدت انحراف،  تعداد و محل قرارگیری انحرافات، نوع فعالیت‌های فرد می‌باشد که پزشک با  توجه به آنها نوع بریس و درمان بیمار را انتخاب می‌کند.

بریس ارتوپدی، یا ارتز، برای فراهم آوردن حمایت از یک بخش یا مفصل بدن  که تضعیف شده، به کار می رود. در حالی که بیشتر اوقات آنها را برای مدت  کوتاهی می پوشند، معمولا پس از جراحت یا عمل جراحی، بعضی از بریس ها برای  رفع مشکلات طولانی مدت یا مزمن استفاده می شوند. یک نمونه از شرایطی که  استفاده طولانی مدت از آرتروز ممکن است توسط پزشک شما تجویز شود، شامل  آرتروز، اسکولیوز یا کژپشتی،کمردرد و افتادگی پا است.

بعضی از بریس های ارتوپدی به طور انفعالی مورد استفاده قرار می گیرند،  به این معنی که آنها به سادگی از بخش آسیب دیده یا ضعیف بدن حمایت می کنند.  یک مثال رایج از این نوع دستگاه، ارتزهای مچ پا (AFO) است که برای رفع  افتادگی پا، یک عارضه شایع پس از سکته مغزی است که منجر به از دست دادن  توانایی کنترل مفصل مچ پا می شود، استفاده می شود. استفاده از AFO در  این وضعیت، موقعیت صحیح پا و مچ پا را حفظ می کند، به طوری که بیمار می  تواند بدون سکندری خوردن و در خطر بالقوه افتادن بودن، راه برود.